Marie mindössze egyszer találkozott az apjával, az anyjáról jószerivel annyi emléke volt csak, hogy gyakran bízta őt az aktuális férfipartnereire. Szexuálisan és fizikálisan is bántalmazták kisgyerekként.
Állami gondozásba került, a különböző nevelők, segítők folyamatosan ki-be mászkáltak az életében, az állandóságot hírből sem ismerte. Megfordult árvaházakban, nevelőotthonokban, tizenegy nevelőszülőnél - időnként testvéreivel (két fiú, egy lány) együtt, de többnyire tőlük elválasztva. Nyolc éves korában hétféle nyugtatót, pszichotikumot szedett (köztük felnőtt antidepresszánst) - komoly orvosi indoklás nélkül.
Marie megtörik, és visszavonja a vádakat. Ám három évvel később egy szomszédos államban hasonló erőszak történik. Karen Duvall (Merritt Wever) nyomozónő mintaszerű áldozatkezelése és empatikus kihallgatása tanítani való, mindemellett jó érzékkel köti össze saját esetét egy szomszédos állam beli hasonló esettel. Grace Rasmussen nyomozó (Toni Collette) nem egyszerű eset, kemény és gunyoros, de eltökéltségük közös: meg kell állítsák azt a profi módszerekkel dolgozó szörnyeteget, aki válogatás, ám nyomok nélkül sorra erőszakol meg tinédzsereket, fiatalasszonyokat, vagy ősz nagymamákat. Párosuk imponálóan jól működik, remekül kiegészítik egymást. Sorra kapcsolnak össze immár számos államot érintő megoldatlan ügyeket, amivel egyfelől sziszifuszi munkával szép lassan felgöngyölik az esetet, másfelől rávilágítanak a rendszer hibáira, hiányosságaira, lehetséges új módszerekre, illetve az elkövetők természetére.
Hibátlanul felépített sorozat. Mélységes tisztelettel adózik az áldozatoknak, felesleges horrorisztikus elemek nélkül érzékelteti azt a mérhetetlen megalázottságot, sebezhetőséget, a soha nem múló emlékek traumáját, amit egy szexuálisan bántalmazott áldozat megél. Patikamérlegen kimért időzítéssel váltakozik a két - különböző időpontban kezdődő - történet-szál, míg végül az utolsó részben Marie és a két detektív nyomozása összefut. Jól összeválogatott mozaikképet kapunk az amerikai bűnüldözés, szociális támogatás, jogalkalmazás előnyeiről és hátrányairól, az emberi és rendszerszintű kompetenciák buktatóiról illetve sikereiről.
Edna Hendershot - Karen Duvall - személyisége Merritt Wever alakításában lenyűgöző, de Toni Collette, mint Stacy Galbraith - Grace Rasmussen - is remek. Kettősük minden pillanata hiteles, érzékeny és emberi. Biztos vagyok benne, a rendező, Suzannah Grant jól ismerte a nyomozókat, a filmbeli események, gesztusok, karakterek abszolút a valóságon alapulnak.
Marie valódi neve titkos, ma már boldogan él férjével és két gyermekével. Ami megnehezítette a helyzetét, az a "visszaeső áldozati" lét. A többi - kiegyensúlyozott családi háttérrel rendelkező - áldozattal szemben őt a rendkívül sok bántalmazás, erőszak, elhanyagolás rárakódásai a külvilág számára gyakran érthetetlenné,

Értékelés: kiemelkedően izgalmas, megrázó, emberien szép sorozat. Nőktől, nőkről, női szemmel, nem csak nőknek. Nálam megnyerte volna a Golden Globe-ot.
