HTML

körülöttemavilág

Mozi, színház, koncert, kiállítás....Komolyzene, kirándulás, műemlék. Egyszóval kultúra, ahogy én látom. Hátha téged is érdekel. Mert még nem láttad, vagy ha mégis, neked is van róla véleményed :)

Friss topikok

Címkék

2018 Sundence Film Festival (1) abszurd (3) abúzus (1) Ágoston Katalin (1) agresszió (4) aktivizmus (1) áldozathibáztatás (1) áldozati szerep (1) áldozatvédelem (2) Alexandru Agache (1) Alföldi Róbert (3) Allan Mauduit (1) Alzheimer-kór (1) Amy Adams (1) anarchista színház (1) Anat Gov (1) Andrew Bowell (1) angol királynő (1) apák és fiúk (1) asszertivitás (1) Átrium (1) Audrey Lamy (1) autista (1) autizmus (1) ÁVÓ (1) A fából faragott királyfi (1) A Kékszakállú herceg vára (1) Bajazzók (1) balett (2) bandaháborúk (1) Bartók Béla (1) belle époque (1) belvárosi szinház (1) Bizet (1) boldogság (1) bosszú (3) botrány (1) Brendan Gleeson (1) Bretz Gábor (2) brutalitás (1) bűn (1) bűnös csend (1) Calixto Bieito (1) Carmen (2) Cécile de France (1) Centrál Színház (1) cigányok (1) Colin Farrel (1) Csajkovszkij (1) család (2) családirtás (2) családi dráma (1) családon belüli erőszak (3) csicskáztatás (1) csoportos erőszak (1) daniel auteuil (1) Danis Lídia (1) debreczeny csaba (1) Délibes (1) diszfunkcionális család (1) domingo (1) donor (1) drog (1) Elek Ferenc (1) élet és halál (1) Elfogadás (1) elfogadás (1) elit (1) Eliza Scanlen (1) elszigetelve (1) elutasítva (1) emberkereskedelem (1) emlékezés (1) Emma Stone (1) empátia (1) Erkel (1) Erkel Színház (4) erőszak (1) erőszakmentes kommunikáció (1) erős nők (2) erotika (1) érzelmileg éretlen (1) fájdalom (1) Fajgerné Dudás Andrea (1) fanny ardant (1) fekete humor (1) fekete komédia (1) felelősség (1) féltékenység (4) felújítás (1) feminista film (1) feminizmus (1) férfi-nő dinamika (1) Figeczky Bence (1) Florian Henckel von Donnersmarck (1) francia vígjáték (1) függőség (1) Gerhard Richter (1) Gershwin (1) Gilliann Flynn (1) Godot Intézet (1) Gólem Színház (1) grotesz (1) Gryllus Dorka (1) Guelmino Sándor (2) gyermekáldozatok (1) gyermekbántalmazás (1) gyilkosság (3) gyűlölet (2) hajléktalan (1) hatalmi manipuláció (1) hatalom (1) határszabás (1) Hatszín Teátrum (1) házimunka (1) hétköznapi elnyomás (1) hetvenes évek (1) hit (1) Horthy-korszak (1) hős (1) humor (1) Hunyadi László (1) időutazás (1) india (1) influenszer (1) irányítás (1) irónia (1) Írország (1) iskolai molesztálás (1) isten (1) isztambuli egyezmény (1) Jacques Audiard (1) Járó Zsuzsa (1) járó zsuzsa (1) Jászai Mari Színház (1) jazz (1) József Attila (1) Jurányi Ház (1) Juronics Tamás (1) Kaitlyn Dever (1) Kakukkfészek (1) Kálid Artúr (1) kamasz (1) kegyencnő (1) kerényi miklós gábor (1) kétely (1) kirekesztés (1) Kiscelli Múzeum (1) kisebbség (1) Kiss Ferenc (1) kiszolgáltatottság (1) klasszicizmus (1) Kolonits Klára (2) költészet (1) komédia (2) koncentrációs tábor (1) koncertszínház (1) kontroll (1) konyharuha (1) körforgás (1) kortárs (2) kortárs dráma (1) krimi-sorozat (2) krízis (1) kurtizán (1) László Boldizsár (1) láthatatlan munka (1) Lázadók (1) La Traviata (1) Leonard Bernstein (1) Les Olympiades (1) LMBTQ (2) Mácsai István (1) magány (1) magyarkodás (1) Majgull Axelsson (1) Major Erik (1) makkzsizsik (1) manipulatív (1) Margitszigeti Szabadtéri Színpad (1) marihuána (1) Marshall Rosenberg (1) Martin McDonagh (1) marton lászló (1) másodrendű állampolgár (1) másság tisztelete (1) Máté Gábor (1) megbocsátás (1) Mengele (1) mérgező szülők (1) Merritt Wever (1) mese (1) Mester Viktória (1) mészáros máté (1) mezei egér (1) meztelenség a színpadon (1) mókus (1) MTA (1) múlt (1) multikulti (1) Münchausen by proxy (1) musical (2) művészet (3) My Fair Lady (1) Nagy Zoltán (1) nárcisztikus (1) nemi erőszak (2) nemzeti (1) nemzeti dohánybolt (1) nemzeti szocializmus (1) népi (1) néptánc (1) Netflix (1) netflix (1) Nicolas Bedos (1) nőművész (1) Oberfrank Pál (1) Ókovács (1) Olivia Colman (1) opera (2) Operaház (1) Operház (1) öregedés (1) orlai produkciós iroda (2) Oscar-díj (2) Oscar-jelölés (1) Östlund (1) Palotás tánc (1) Parasztbecsület (1) párkapcsolati erőszak (1) Patricia Clarkson (1) Pedofília (1) Pesti Színház (1) Péterfy-Novák Éva (1) Péterfy Bori (1) Pinceszínház (1) Pogány Anikó (1) politika (1) politikai paródia (1) Porgy és Bess (1) portréfestő (1) premier (1) pszichoterápia (1) rába roland (1) Rachel Weisz (1) Radnóti Színház (1) rasszizmus (1) ratifikálás (1) rendszer-erőszak (1) rokokó (1) rs9 (1) sanyargatás (1) Schell Judit (1) Schneider Zoltán (1) Securitate (1) Suzannah Grant (1) svédország (1) szabó kimmel tamás (1) szajkó (1) Szamosi Zsófia (1) szatíra (1) szávai viktória (1) Szegedi Szabadtéri Játékok (2) Székely Csaba (1) szenvedély (3) szerelem (2) szerelemféltés (1) szerelem és halál (1) szex (1) szexchat (1) szexuális visszaélés (1) szexuális zaklatás (1) színház (1) szocializmus (1) Sztarenki Dóra (1) táncművészet (1) TAO (1) társadalomkritika (1) Tatabánya (1) természet (1) természetfilm (1) terror (2) testvéri szeretet (1) Tinder (1) tölgy (1) Toni Collette (1) tragikus szerelem (1) Tuza-Ritter Bernadett (1) unbelievable (1) vagdosás (1) vallás (1) Varidance (1) Vecsei H. Miklós (1) védelem (1) vendetta (1) Verdi (1) vese (1) virtuóz (1) vitakultúra (1) Vörös Szilvia (1) Wind Gap (1) Yolande Moreau (1) Yorgos Lanthimos (1) zaklatás (1) zsidótlanítás (1) Zsótér Sándor (1) Címkefelhő

VISSZANÉZŐ - THE LONGEST DRIVE (Hosszú utazás), amerikai dráma, 2015

2015.08.14. 17:54 dasilva64

lon1.jpgMeleg van mostanság, sőt, tikkasztó hőség. Az embernek se ereje, se kedve elindulni, ha egyszer végre hazaért. Még moziba se.... Őszintén szólva mindössze ennyit tudnék mentségemül felhozni, hogy pont egy Nicholas Sparks filmet néztünk meg itthon.

Ő az a könyvgyártó, aki szakmányban ontja a többnyire két idősíkban játszódó, hiper-romantikus és rendkívül tanulságos könyveket, amiből aztán Hollywood sorozatban forgatja a kasszasikereket. Egy kritikusa szerint: "szerzőnk a Nora Roberts-féle szerelmi tragédiákat okádó műfaj egyik jeles képviselője. Munkáinak témája ezért aztán ki is merül az egymástól elszakított, tökéletes frizurájú, heteroszexuális párok Shakespeare óta a totális unalomig kiismert konfliktusainak bemutatásában." 

lon13.jpgNem olvastam tőle semmit, valószínűleg a könyvesbolt azon oldalára se megyek, ahol a hasonló könyvek állnak óriási kupacokban. De ha mégis, felütvén az egyik bestsellerét ilyesmiket olvashattam volna: "Egymás karjában töltötték a napot, szeretkeztek, majd együtt nézték a fahasábok körül táncoló lángokat. Noah néha idézett valamelyik kedvenc verséből, Allie mellette feküdt, csukott szemmel hallgatta, és szinte érezte a szavakat. Utána újból egymáséi lettek."

Még szerencse, hogy a házi mozizás előtt nem néztem utána se a sztorinak, se a szerzőnek. Lerogytam a tévé elé és simára főtt aggyal bámultam a mozgó képeket...

lon10.jpgSzép - és felettébb szorgos - entellektüell hősnőnk, Sophia (Britt Robertson), engedve a finom erőszaknak, barátnőivel ellátogat egy rodeó versenyre. Ahol természetesen a legnépszerűbb és legvonzóbb rodeóbajnok, Luke (Scott Eastwood) első látásra belészeret.  Egy véletlen folytán nem csak egymáshoz, de egy régi szerelmi történethez is egyre közelebb kerülnek. Sophia nem csak szép és szőke és vékony és okos, de jólelkű és érzékeny és önfeláldozó is. Luke pedig erős és hősies. Megmenti a morc és morózus Ira-t (Alan Alda) egy baleset során, akinek aztán Sophia pillanatok alatt a bizalmába férkőzik. 

lon12.jpgAz idős férfi és a fiatal szerelmespár barátságából  megható párhuzam bomlik ki. Ira és  Ruth (Oona Chaplin) szerelme nem meglepő módon éppen úgy eltérő kulturális háttérrel, de nagy és elsöprő érzésekkel kellett megküzdjön, mint Luke és Sophia találkozása. Csodák csodája, mindkét hölgy elfojthatatlan lelkesedést érez a kortárs képzőművészet iránt, míg a rájuk feltétel nélküli rajongással tekintő hímek természetesen (!!!!) teljesen analfabéták a szépség, finomság, művészeti értékek területén (kivéve természetesen magát a szeretett nőt). A hölgyek önfeláldozóan pátyolgatnak kisgyereket, vagy idős bácsit, a férfiak pedig küzdenek azzal a mardosó bűntudattal, hogy bizonyos szempontból milyen keveset tudnak nyújtani szerelmüknek. 

De minden jó, ha vége jó, mindenkit megnyugtatok, a boldog vég (alias Happy End) nem kerüli el a nézőt. Sőt! Hogy ne lőjem le a legvégső poént, csak annyit írnék az utolsó nagy csattanóról: A jó elnyeri méltó jutalmát.

Megvan hát a boldog vég, de nem hagy nyugodni a belülről feszítő nagy kérdés: ha ennyire rossz véleménnyel vagyok erről a filmről, sőt erről a műfajról, akkor miért ajánlom? Egyáltalán, mitől tetszett?!

lon5.jpgBevallom először is Scott Eastwood miatt.... Néztem a filmet, és fogalmam sem volt róla, mi a neve és kinek a fia. De tény, a látvány minden igényt kielégítő. Ez persze pár perc után kevés lenne, van itt színészi teljesítmény is. Aztán amikor megnéztem, ki ez a fiú, már meg sem lepődtem, csak biccentettem. Volt honnan örökölni, külsőt is, tehetséget is. (Igen, igen, persze hogy Clint Eastwood a papa.) Britt Robertson (Sophia) kedves statiszta mellette, csakúgy, mint Jack Huston (fiatal Ira) Oona Chaplin (Ruth) mellett. lon2.jpgNem lenne feltétlenül szükséges, hogy Charlie Chaplin unokája (és Eugene O'Neill dédunokája) tehetséges színésznő legyen, de az. George Tillmann rendezése korrekt, szépek a képek, kellemesek a mellék karakterek, jókor váltja a romantikát egy kis rodeós izgalom.

Végül el kell ismernem, mindenki lelkében ott az igény egy kis rózsaszín felhőre, egy kis mesére. Hogy igenis győzni tud a szegény ember legkisebb fia, övé lehet a király világszép lánya, és fele királysága! lon3.jpgNéha szeretnénk gyerekszemmel nézni a világba, elérzékenyülni giccses képeken, pillanatokon, hinni, hogy van tökéletes férfi/nő, aki felad értünk mindent, legyőzi a riválisát, a bikát, saját magát, lemond gyerekről, karrierről, gazdagságról... És persze még a lottó ötöst is megnyeri! Aztán másnap felébredünk, és annak is tudunk örülni, hogy a párunk a mi kedvünkért 40 fokban is főz, vagy munka után is órákat tölt azzal, hogy installálja a gépünkre az új programot. lon7.jpg

Értékelés: kicsit (?) csöpögős, kicsit (?) vontatott, meglehetősen didaktikus, de van az ember életében az a pillanat, amikor kellemes. Úgyis inkább csajos film, akinek magasak az elvárásai, koncentráljon Scott Eatwood-ra....Közepes fölének mondanám.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://korulottemavilag.blog.hu/api/trackback/id/tr557677032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása