HTML

körülöttemavilág

Mozi, színház, koncert, kiállítás....Komolyzene, kirándulás, műemlék. Egyszóval kultúra, ahogy én látom. Hátha téged is érdekel. Mert még nem láttad, vagy ha mégis, neked is van róla véleményed :)

Friss topikok

Címkék

2018 Sundence Film Festival (1) abszurd (3) abúzus (1) Ágoston Katalin (1) agresszió (4) aktivizmus (1) áldozathibáztatás (1) áldozati szerep (1) áldozatvédelem (2) Alexandru Agache (1) Alföldi Róbert (3) Allan Mauduit (1) Alzheimer-kór (1) Amy Adams (1) anarchista színház (1) Anat Gov (1) Andrew Bowell (1) angol királynő (1) apák és fiúk (1) asszertivitás (1) Átrium (1) Audrey Lamy (1) autista (1) autizmus (1) ÁVÓ (1) A fából faragott királyfi (1) A Kékszakállú herceg vára (1) Bajazzók (1) balett (2) bandaháborúk (1) Bartók Béla (1) belle époque (1) belvárosi szinház (1) Bizet (1) boldogság (1) bosszú (3) botrány (1) Brendan Gleeson (1) Bretz Gábor (2) brutalitás (1) bűn (1) bűnös csend (1) Calixto Bieito (1) Carmen (2) Cécile de France (1) Centrál Színház (1) cigányok (1) Colin Farrel (1) Csajkovszkij (1) család (2) családirtás (2) családi dráma (1) családon belüli erőszak (3) csicskáztatás (1) csoportos erőszak (1) daniel auteuil (1) Danis Lídia (1) debreczeny csaba (1) Délibes (1) diszfunkcionális család (1) domingo (1) donor (1) drog (1) Elek Ferenc (1) élet és halál (1) elfogadás (1) Elfogadás (1) elit (1) Eliza Scanlen (1) elszigetelve (1) elutasítva (1) emberkereskedelem (1) emlékezés (1) Emma Stone (1) empátia (1) Erkel (1) Erkel Színház (4) erőszak (1) erőszakmentes kommunikáció (1) erős nők (2) erotika (1) érzelmileg éretlen (1) fájdalom (1) Fajgerné Dudás Andrea (1) fanny ardant (1) fekete humor (1) fekete komédia (1) felelősség (1) féltékenység (4) felújítás (1) feminista film (1) feminizmus (1) férfi-nő dinamika (1) Figeczky Bence (1) Florian Henckel von Donnersmarck (1) francia vígjáték (1) függőség (1) Gerhard Richter (1) Gershwin (1) Gilliann Flynn (1) Godot Intézet (1) Gólem Színház (1) grotesz (1) Gryllus Dorka (1) Guelmino Sándor (2) gyermekáldozatok (1) gyermekbántalmazás (1) gyilkosság (3) gyűlölet (2) hajléktalan (1) hatalmi manipuláció (1) hatalom (1) határszabás (1) Hatszín Teátrum (1) házimunka (1) hétköznapi elnyomás (1) hetvenes évek (1) hit (1) Horthy-korszak (1) hős (1) humor (1) Hunyadi László (1) időutazás (1) india (1) influenszer (1) irányítás (1) irónia (1) Írország (1) iskolai molesztálás (1) isten (1) isztambuli egyezmény (1) Jacques Audiard (1) járó zsuzsa (1) Járó Zsuzsa (1) Jászai Mari Színház (1) jazz (1) József Attila (1) Jurányi Ház (1) Juronics Tamás (1) Kaitlyn Dever (1) Kakukkfészek (1) Kálid Artúr (1) kamasz (1) kegyencnő (1) kerényi miklós gábor (1) kétely (1) kirekesztés (1) Kiscelli Múzeum (1) kisebbség (1) Kiss Ferenc (1) kiszolgáltatottság (1) klasszicizmus (1) Kolonits Klára (2) költészet (1) komédia (2) koncentrációs tábor (1) koncertszínház (1) kontroll (1) konyharuha (1) körforgás (1) kortárs (2) kortárs dráma (1) krimi-sorozat (2) krízis (1) kurtizán (1) László Boldizsár (1) láthatatlan munka (1) Lázadók (1) La Traviata (1) Leonard Bernstein (1) Les Olympiades (1) LMBTQ (2) Mácsai István (1) magány (1) magyarkodás (1) Majgull Axelsson (1) Major Erik (1) makkzsizsik (1) manipulatív (1) Margitszigeti Szabadtéri Színpad (1) marihuána (1) Marshall Rosenberg (1) Martin McDonagh (1) marton lászló (1) másodrendű állampolgár (1) másság tisztelete (1) Máté Gábor (1) megbocsátás (1) Mengele (1) mérgező szülők (1) Merritt Wever (1) mese (1) Mester Viktória (1) mészáros máté (1) mezei egér (1) meztelenség a színpadon (1) mókus (1) MTA (1) múlt (1) multikulti (1) Münchausen by proxy (1) musical (2) művészet (3) My Fair Lady (1) Nagy Zoltán (1) nárcisztikus (1) nemi erőszak (2) nemzeti (1) nemzeti dohánybolt (1) nemzeti szocializmus (1) népi (1) néptánc (1) netflix (1) Netflix (1) Nicolas Bedos (1) nőművész (1) Oberfrank Pál (1) Ókovács (1) Olivia Colman (1) opera (2) Operaház (1) Operház (1) öregedés (1) orlai produkciós iroda (2) Oscar-díj (2) Oscar-jelölés (1) Östlund (1) Palotás tánc (1) Parasztbecsület (1) párkapcsolati erőszak (1) Patricia Clarkson (1) Pedofília (1) Pesti Színház (1) Péterfy-Novák Éva (1) Péterfy Bori (1) Pinceszínház (1) Pogány Anikó (1) politika (1) politikai paródia (1) Porgy és Bess (1) portréfestő (1) premier (1) pszichoterápia (1) rába roland (1) Rachel Weisz (1) Radnóti Színház (1) rasszizmus (1) ratifikálás (1) rendszer-erőszak (1) rokokó (1) rs9 (1) sanyargatás (1) Schell Judit (1) Schneider Zoltán (1) Securitate (1) Suzannah Grant (1) svédország (1) szabó kimmel tamás (1) szajkó (1) Szamosi Zsófia (1) szatíra (1) szávai viktória (1) Szegedi Szabadtéri Játékok (2) Székely Csaba (1) szenvedély (3) szerelem (2) szerelemféltés (1) szerelem és halál (1) szex (1) szexchat (1) szexuális visszaélés (1) szexuális zaklatás (1) színház (1) szocializmus (1) Sztarenki Dóra (1) táncművészet (1) TAO (1) társadalomkritika (1) Tatabánya (1) természet (1) természetfilm (1) terror (2) testvéri szeretet (1) Tinder (1) tölgy (1) Toni Collette (1) tragikus szerelem (1) Tuza-Ritter Bernadett (1) unbelievable (1) vagdosás (1) vallás (1) Varidance (1) Vecsei H. Miklós (1) védelem (1) vendetta (1) Verdi (1) vese (1) virtuóz (1) vitakultúra (1) Vörös Szilvia (1) Wind Gap (1) Yolande Moreau (1) Yorgos Lanthimos (1) zaklatás (1) zsidótlanítás (1) Zsótér Sándor (1) Címkefelhő

KELETI NYUGALOM - A MÁSODIK MARIGOLD HOTEL - amerikai-angol vígjáték, 2015.

2015.05.03. 22:45 dasilva64

Sziporkázó, színpompás, megható, humoros, szerelmes, fájdalmas, magával ragadó - egy szép mese felnőtteknek.mari8.jpgIgen-igen, egy óriási siker folytatása, felturbózva  Richard Gere-rel, bazi nagy indiai lagzival, és üzleti cselszövésekkel. Hihetetlen, egy "folytatás", tele butácska fordulatokkal, indokolatlan történésekkel, gyermeteg csetléssel-botlással, fényévnyi távolságra minden realitástól, és valahogy mégis működik. Méghozzá ellenállhatatlanul. Úgy sodor magával az első pillanattól kezdve, hogy boldogan hagyjuk magunkat beszippantani, nem törődve észszerűtlen történésekkel, logikai bukbencekkel, csak hagyjuk, hogy vigyen magával az ár...

mari6.jpgMost őszintén, mekkora a valószínűsége annak, hogy egy kissé ütődöttnek tűnő indiai fiatalember egy házsártos idős angol hölggyel nehezítve akárcsak esélyt is kapjon egy amerikai befektetői csoporttól szállodabővítésre? mari10.jpgMiből telik egy kispénzű angol nyugdíjasnak, hogy csak úgy felüljön a repülőre, elugorjon Indiába, mert személyesen szeretné megtárgyalni a válási feltételeket az ottragadt férjjel? Mit eszik egy világszép, jó családból való leányka egy szimpatikus, ám elállófülű lúzeren?
mari13.jpgBármilyen huncut a szeme Madge Hardcastle-nek (Celia Imrie), azért azt sem könnyen vesszük be, hogy a 63 éves hölgyért két tehetős, jó kiállású, nem is éppen szegényházi helyi úr is egymás sarkát tapossa, de ő végül..... (na de ezt nem árulom el!)

mari4.jpgHát jó, azt azért kénytelenek vagyunk elismerni, bármilyen hagyománytisztelők és erkölcsösek is az indiai, sok éve özvegy asszonyok, bármennyire távol áll tőlük a szerelem első látásra - pajzán éjszaka másodikra mentalitás, azért ahogy ez a Richard Gere meg tudott öregedni, annak kevesen tudnának ellenállni....

mari1_1.jpgArra már csak a vállunkat vonogatjuk, hogy egy komoly cég egy hetvenen felüli, bájosan kislányos, mondhatni amatőr árubeszerzőre akarja alapozni a jövőjét. Mi készséggel elhiszünk bármit Evelyn Greenslade-nek (Judi Dentch), azt is megértjük, hogy Douglas Ainslie (Bill Nighy) szerelmes kamaszként botladozik körülötte, de hogy üzlet?! Karrier?!?!

Érthetetlen és elnagyolt a Sonny (Dev Patel) és Kushal (Shazad Latif) közti kakaskodás, felesleges és kicsit idétlen az álruhás ellenőrök érkezésének bonyolítása. Teljesen elképzelhetetlen, hogy nagymama korú nők alélnak egyik alkalmas (!!) jelentkező karjaiból a másikéba,  csupán mert.... (ja, ezt sem mondhatom el...)

mari5.jpgÉs szinte teljesen kizárt, hogy egy igazi indiai esküvőn az ifjú pár hirtelen felpattan a színpadra és több száz fős statisztériával előadja  a Gettómilliomos zárójelenetét.

Hogy akkor mégis mitől jó? 

Elsősorban éppen ettől. Hogy mese.  Hogy visszaadja a hitet a világban. Az emberekben. A csodákban. A hihetetlenben. Hogy igenis lehetünk egyszerre lúzerek, öregek, elhagyottak, átvertek - és boldogok. Ha hiszünk benne.

mari2.jpgMásodsorban a színészektől. Mert egyszerűen zseniálisak, mind, egytől egyig. Evelyn és Douglas párosa mély és finoman érzékeny, míg Norman (Ronald Pickup) és Carol (Diana Hardcastle) kettőse meglepően felfokozott és lendületes. Madge egyszerre csábító és határozatlan, magányos és örök társkereső. Jean Ainslie (Penelope Wilton) öniróniája, keserédes félmosolya olyan sok mindenről árulkodik.

mari3.jpgS a királynő, aki miatt mindenképpen meg kell nézni: Muriel Donelly - Maggie Smith. Annyiféle tud lenni, de sosem hiányzik az a mély bölcsesség, életszeretet, száraz humor, ami annyira jellemző rá. Mindegy, hogy Downton Abbey, Eltakarítónő, Harry Potter vagy Gosford Park, Maggie Smith utánozhatatlan és ellenállhatatlan.

mari15.jpgÉs persze bájosak a fiatalok, Dev Patel és Tina Desai; a mama (Lillete Dubey) ugyan kicsit érzelemmentesen szigorú, viszont ehhez képest meglepően gyorsan határoz.... Az indiai szereplők karaktere némiképp elnagyolt, sablonos is talán, ám ebben a történetben India szimbólum. A szabadság, szépség, bátorság, életigenlés - és igen, a méltóságteljes elmúlás szimbóluma. Ne kérjük hát számon rajta se a mély jellemábrázolást, se a tökéletesen autentikus történetvezetést. Gyönyörködjünk benne. 

 

Értékelés: Boldogító. Felszabadító. Színpompás. Igen. Kiváló.

mari12.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://korulottemavilag.blog.hu/api/trackback/id/tr237427194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása