HTML

körülöttemavilág

Mozi, színház, koncert, kiállítás....Komolyzene, kirándulás, műemlék. Egyszóval kultúra, ahogy én látom. Hátha téged is érdekel. Mert még nem láttad, vagy ha mégis, neked is van róla véleményed :)

Friss topikok

Címkék

2018 Sundence Film Festival (1) abszurd (2) abúzus (1) Ágoston Katalin (1) agresszió (4) aktivizmus (1) áldozathibáztatás (1) áldozati szerep (1) áldozatvédelem (2) Alexandru Agache (1) Alföldi Róbert (3) Allan Mauduit (1) Alzheimer-kór (1) Amy Adams (1) anarchista színház (1) Anat Gov (1) Andrew Bowell (1) angol királynő (1) apák és fiúk (1) asszertivitás (1) Átrium (1) Audrey Lamy (1) autista (1) autizmus (1) ÁVÓ (1) Bajazzók (1) balett (1) bandaháborúk (1) belle époque (1) belvárosi szinház (1) Bizet (1) boldogság (1) bosszú (3) botrány (1) Bretz Gábor (1) brutalitás (1) bűn (1) bűnös csend (1) Calixto Bieito (1) Carmen (2) Cécile de France (1) Centrál Színház (1) cigányok (1) Csajkovszkij (1) család (2) családirtás (2) családi dráma (1) családon belüli erőszak (3) csicskáztatás (1) csoportos erőszak (1) daniel auteuil (1) Danis Lídia (1) debreczeny csaba (1) Délibes (1) diszfunkcionális család (1) domingo (1) donor (1) drog (1) Elek Ferenc (1) élet és halál (1) Elfogadás (1) elfogadás (1) elit (1) Eliza Scanlen (1) emberkereskedelem (1) emlékezés (1) Emma Stone (1) empátia (1) Erkel (1) Erkel Színház (4) erőszak (1) erőszakmentes kommunikáció (1) erős nők (2) erotika (1) érzelmileg éretlen (1) fájdalom (1) Fajgerné Dudás Andrea (1) fanny ardant (1) fekete komédia (1) felelősség (1) féltékenység (4) felújítás (1) feminista film (1) feminizmus (1) Figeczky Bence (1) Florian Henckel von Donnersmarck (1) francia vígjáték (1) függőség (1) Gerhard Richter (1) Gershwin (1) Gilliann Flynn (1) Godot Intézet (1) Gólem Színház (1) Gryllus Dorka (1) Guelmino Sándor (2) gyermekáldozatok (1) gyermekbántalmazás (1) gyilkosság (3) gyűlölet (2) hajléktalan (1) hatalmi manipuláció (1) hatalom (1) határszabás (1) Hatszín Teátrum (1) házimunka (1) hétköznapi elnyomás (1) hetvenes évek (1) hit (1) Horthy-korszak (1) hős (1) humor (1) Hunyadi László (1) időutazás (1) india (1) influenszer (1) irányítás (1) irónia (1) iskolai molesztálás (1) isten (1) isztambuli egyezmény (1) Jacques Audiard (1) járó zsuzsa (1) Járó Zsuzsa (1) Jászai Mari Színház (1) jazz (1) József Attila (1) Jurányi Ház (1) Juronics Tamás (1) Kaitlyn Dever (1) Kakukkfészek (1) Kálid Artúr (1) kamasz (1) kegyencnő (1) kerényi miklós gábor (1) kétely (1) kirekesztés (1) Kiscelli Múzeum (1) kisebbség (1) Kiss Ferenc (1) kiszolgáltatottság (1) klasszicizmus (1) Kolonits Klára (2) költészet (1) komédia (2) koncentrációs tábor (1) koncertszínház (1) kontroll (1) konyharuha (1) körforgás (1) kortárs (2) kortárs dráma (1) krimi-sorozat (2) krízis (1) kurtizán (1) László Boldizsár (1) láthatatlan munka (1) Lázadók (1) La Traviata (1) Leonard Bernstein (1) Les Olympiades (1) LMBTQ (2) Mácsai István (1) magány (1) magyarkodás (1) Majgull Axelsson (1) Major Erik (1) makkzsizsik (1) Margitszigeti Szabadtéri Színpad (1) marihuána (1) Marshall Rosenberg (1) marton lászló (1) másodrendű állampolgár (1) másság tisztelete (1) Máté Gábor (1) megbocsátás (1) Mengele (1) mérgező szülők (1) Merritt Wever (1) mese (1) Mester Viktória (1) mészáros máté (1) mezei egér (1) meztelenség a színpadon (1) mókus (1) MTA (1) múlt (1) multikulti (1) Münchausen by proxy (1) musical (2) művészet (3) My Fair Lady (1) Nagy Zoltán (1) nárcisztikus (1) nemi erőszak (2) nemzeti (1) nemzeti dohánybolt (1) nemzeti szocializmus (1) népi (1) néptánc (1) Netflix (1) netflix (1) Nicolas Bedos (1) nőművész (1) Oberfrank Pál (1) Ókovács (1) Olivia Colman (1) opera (2) Operház (1) öregedés (1) orlai produkciós iroda (2) Oscar-díj (1) Östlund (1) Palotás tánc (1) Parasztbecsület (1) párkapcsolati erőszak (1) Patricia Clarkson (1) Pedofília (1) Pesti Színház (1) Péterfy-Novák Éva (1) Péterfy Bori (1) Pinceszínház (1) Pogány Anikó (1) politika (1) politikai paródia (1) Porgy és Bess (1) portréfestő (1) pszichoterápia (1) rába roland (1) Rachel Weisz (1) Radnóti Színház (1) rasszizmus (1) ratifikálás (1) rendszer-erőszak (1) rokokó (1) rs9 (1) sanyargatás (1) Schell Judit (1) Schneider Zoltán (1) Securitate (1) Suzannah Grant (1) svédország (1) szabó kimmel tamás (1) szajkó (1) Szamosi Zsófia (1) szatíra (1) szávai viktória (1) Szegedi Szabadtéri Játékok (2) Székely Csaba (1) szenvedély (3) szerelem (2) szerelemféltés (1) szerelem és halál (1) szex (1) szexchat (1) szexuális visszaélés (1) szexuális zaklatás (1) színház (1) szocializmus (1) Sztarenki Dóra (1) táncművészet (1) TAO (1) társadalomkritika (1) Tatabánya (1) természet (1) természetfilm (1) terror (2) testvéri szeretet (1) Tinder (1) tölgy (1) Toni Collette (1) tragikus szerelem (1) Tuza-Ritter Bernadett (1) unbelievable (1) vagdosás (1) vallás (1) Varidance (1) Vecsei H. Miklós (1) védelem (1) vendetta (1) Verdi (1) vese (1) virtuóz (1) vitakultúra (1) Wind Gap (1) Yolande Moreau (1) Yorgos Lanthimos (1) zaklatás (1) zsidótlanítás (1) Zsótér Sándor (1) Címkefelhő

EGY ŐRÜLT PILLANAT - francia romantikus vígjáték, 2015 - CAFÉ BOUCHON

2016.03.13. 10:42 dasilva64

img_9510.JPGNőnapra francia estet kaptam... Könnyű vacsora egy francia étteremben, majd egy könnyed francia vígjáték Korzika gyönyörű szigetével a főszerepben. - Rendhagyó ajánló.

A Művész moziba indultunk, és a környéken kerestünk éttermet. Nem könnyű a választás, Budapest belvárosa dugig van éttermekkel, bisztrókkal, cafékkal, pubokkal, kifőzdékkel - olasz, thai, magyaros, mexikói, vietnami, cseh, kínai, spanyol, montenegrói... gyakorlatilag képviselteti magát az egész világ. Távol keleti ízeket ugyan kicsit könnyebb találni, mint franciás konyhát, de sikerült rálelnünk a Café Bouchonra. Ami tagadhatatlanul igazán különlegessé tette az estét. 

img_9500.JPG

 

Nem csak azért, mert olyan kiemelkedő remekmű volt a sajttal töltött, baconba tekert pulykanyárs kevert friss salátával, vagy mert olyan egyedülállóan ízletesre sikerült a zöld pesztós grillezett lazac a francia rakottkrumplival. Még csak nem is azért, mert a látványosan flambírozott narancsos palacsintához, vagy a lisztmentes csokoládétortához hasonlót még ne kóstoltunk volna. (Bár mindez nem áll távol a valóságtól!)

img_9495.JPGA hely hangulata, a tálalás egyszerűségében is szemet gyönyörködtető stílusa, az apró részletekre való jól érzékelhető odafigyelés szintén elvarázsolja a vendéget. De ami tökéletessé tette a vacsorát, ami mindig eldönti a kérdést, az az emberi oldal. Amikor a pincér nem egyszerűen felszolgáló, de vendéglátó: kényes a ház jó hírére, megtiszteltetésnek veszi, hogy őket választottuk, fontos számára, hogy elégedetten távozzunk. Éppen annyira elegáns, ami tisztelet a vendégnek, barátságos, de nem haverkodó, bátran ajánl, vagy éppen lebeszél, és fizetés előtt figyelmeztet arra, hogy a 10% felszolgálási díjat már tartalmazza a számla. A tökéletes vendégül-látó.

img_9497.JPGimg_9504.JPGA Le Bouchon kifejezés pontosan lefordítva a borosüveg dugóját jelenti, valamint Lyon tartományban a vidéki családi vezetésű kis éttermeket is így nevezik. Amelyek néha nem is éttermek, csak házak, ahol amellett, hogy étkezhetünk az ott élőkkel bepillantást, nyerhetünk mindennapjaikba. Ezekben az éttermekben rájöhetünk arra, hogy a francia konyha nem feltétlen jelent óriási tányért pici adagokkal, hanem sokkal inkább az ízek kiforrottságát, harmóniáját, tradícióját, és azt, hogy pár órácskára mi magunk is családtagok lehetünk egy olyan családban, ahol senkit sem ismerünk. Mi éppen ezt kaptuk a Café Bouchonban, a VI. kerület, Zichy Jenő utca 33. szám alatt. Csak ajánlani tudom!

 

or4.jpgAz Egy Őrült pillanat amolyan igazi francia mindenegyben könnyed élmény. Két apuka, Laurent (Vincent Cassel) és Antoine (Francois Cluzet) nyaralni indul két tinédzser lányával Korzika festői szigetére, Antoine gyermekkorának mára már elhagyatott színterére, egy szépséges, ám elhanyagolt vidéki házba. Ahol nincs tévé, internet és térerő... Van viszont nyár, forróság, két éppen nővé váló szép, fiatal és igencsak alulöltözött tinédzser, tele vágyakkal, érzésekkel, kíváncsisággal, álmokkal, és a nekem-mindent-lehet életérzéssel. Ám a kortársak relatív távol, az összezártság torzítja az érzéseket, könnyen elveszítjük realitásérzékünket, különösen, ha ezek az apa-korú pasik olyan izgalmasan jóképűek, mint Vincent Cassel... Veszélyes elegy, könnyen robbanásveszélyessé válhat. Louna (Lola Le Lann) robbant is: egy túlfűtött éjszakán ellenállhatatlanul, minden ösztönös női praktikáját bevetve elcsábítja Laurent-t. 

or7.jpegÉs itt kezdődik a film. A férfi menekül, a kamaszlány folyamatosan üldözi szerelmével. Marie (Alice Isaaz), Laurent lánya elég gyorsan "leveszi", mi az ábra, de Antoine-t annyira lefoglalja saját házasságának válsága, hogy szinte vakon botorkál az időnként vicces, időnként már zavaróan erőszakos szituációkban. 

or1.jpg

Könnyed vígjáték - ami igen fontos témákat vet fel. Felnőtt-e egy majd' tizennyolc éves gyerek? Hol végződik a karmait próbálgató tinilány, és kezdődik a tetteiért felelős felnőtt nő? Hogyan kezelje egy apa a lánya mellett felbukkanó - nem, nem udvarlókat - szexéhes hímeket? Van-e mentség a pillanatnyi elgyengülésre? Hogyan oldjunk meg egy ilyen konfliktust? Hogyan magyarázzuk meg a gyerekünknek, mi is emberből vagyunk, és ha hibázunk is, nem érdemlünk életfogytiglant? Mennyire zavarja össze a bármekkora gyerekünket a válás, vagy csak akár a szülők kapcsolatának romlása? Mit bír el egy barátság? Nehéz fogások kímélő tálalásban - hogy stílszerű maradjak.

or6.jpgVincent Cassel és Francois Cluzet lubickolnak a szerepükben. Jó volt látni Casselt egy olyan szituációban, amikor nem old meg mindent macsós charme-ja, amikor tanácstalan, elveszett, bűnbánó és gyáva. Cluzet (akit a magyar közönség elsősorban az Életrevalókból ismer) ebben a filmben is remekel, hangulatváltásai, kiborulásai, vívódásai őszinték és hitelesek. Ezt sajnos Lounaról nem tudom elmondani. A szerelembe esés, csábítás pillanatáig minden rendben van, de onnantól teljesen irreálissá válik - és nem tudom eldönteni, rosszul írták meg a szerepét, vagy egyszerű rendezői túlzás áldozata. or3.jpgAzt nehezen tudom elhinni, hogy Lola Le Lann a film egyötödéig kiválóan hozza a szerepet, onnantól viszont véletlenszerűen hol teljesen életszerű a viselkedése, hol elképzelhetetlenül idétlen, naiv, mesterkélt, erőltetett. Figurájának hiteltelenségét kénytelen vagyok hát a rendező, Jean Francois Richet nyakába varrni. Marie tökéletes a két irányba is féltékeny, elveszett, helyét nem találó tinédzser szerepében.

or10.jpgÉs Korzika egyszerűen lélegzetelállító. Ezek a franciák már megint olyan filmet csináltak, amitől ellenállhatatlan vágyat érzünk azonnal felkerekedni, és meg sem állni a varászlatosan kék vizű öblökig... De legalábbis betervezni a következő úticélok közé.

 


Értékelés
: Egy kitűnő étterem, és egy hétköznap estéi kikapcsolódásra kellemes film. Cassel és/vagy Cluzet rajongóknak kötelező. or2.jpg

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://korulottemavilag.blog.hu/api/trackback/id/tr508470438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2021.09.06. 10:00:07

Nem láttam az eredetit, nem tudom kellett-e ezt újra elővenni, de Vincent Cassel miatt mindenképpen megéri megnézni.
Nagyon francia, pontosabban nagyon európai film a generációkról, a szerelemről, a sorsokról.
süti beállítások módosítása