HTML

körülöttemavilág

Mozi, színház, koncert, kiállítás....Komolyzene, kirándulás, műemlék. Egyszóval kultúra, ahogy én látom. Hátha téged is érdekel. Mert még nem láttad, vagy ha mégis, neked is van róla véleményed :)

Friss topikok

Címkék

2018 Sundence Film Festival (1) abszurd (3) abúzus (1) Ágoston Katalin (1) agresszió (4) aktivizmus (1) áldozathibáztatás (1) áldozati szerep (1) áldozatvédelem (2) Alexandru Agache (1) Alföldi Róbert (3) Allan Mauduit (1) Alzheimer-kór (1) Amy Adams (1) anarchista színház (1) Anat Gov (1) Andrew Bowell (1) angol királynő (1) apák és fiúk (1) asszertivitás (1) Átrium (1) Audrey Lamy (1) autista (1) autizmus (1) ÁVÓ (1) A fából faragott királyfi (1) A Kékszakállú herceg vára (1) Bajazzók (1) balett (2) bandaháborúk (1) Bartók Béla (1) belle époque (1) belvárosi szinház (1) Bizet (1) boldogság (1) bosszú (3) botrány (1) Brendan Gleeson (1) Bretz Gábor (2) brutalitás (1) bűn (1) bűnös csend (1) Calixto Bieito (1) Carmen (2) Cécile de France (1) Centrál Színház (1) cigányok (1) Colin Farrel (1) Csajkovszkij (1) család (2) családirtás (2) családi dráma (1) családon belüli erőszak (3) csicskáztatás (1) csoportos erőszak (1) daniel auteuil (1) Danis Lídia (1) debreczeny csaba (1) Délibes (1) diszfunkcionális család (1) domingo (1) donor (1) drog (1) Elek Ferenc (1) élet és halál (1) elfogadás (1) Elfogadás (1) elit (1) Eliza Scanlen (1) elszigetelve (1) elutasítva (1) emberkereskedelem (1) emlékezés (1) Emma Stone (1) empátia (1) Erkel (1) Erkel Színház (4) erőszak (1) erőszakmentes kommunikáció (1) erős nők (2) erotika (1) érzelmileg éretlen (1) fájdalom (1) Fajgerné Dudás Andrea (1) fanny ardant (1) fekete humor (1) fekete komédia (1) felelősség (1) féltékenység (4) felújítás (1) feminista film (1) feminizmus (1) férfi-nő dinamika (1) Figeczky Bence (1) Florian Henckel von Donnersmarck (1) francia vígjáték (1) függőség (1) Gerhard Richter (1) Gershwin (1) Gilliann Flynn (1) Godot Intézet (1) Gólem Színház (1) grotesz (1) Gryllus Dorka (1) Guelmino Sándor (2) gyermekáldozatok (1) gyermekbántalmazás (1) gyilkosság (3) gyűlölet (2) hajléktalan (1) hatalmi manipuláció (1) hatalom (1) határszabás (1) Hatszín Teátrum (1) házimunka (1) hétköznapi elnyomás (1) hetvenes évek (1) hit (1) Horthy-korszak (1) hős (1) humor (1) Hunyadi László (1) időutazás (1) india (1) influenszer (1) irányítás (1) irónia (1) Írország (1) iskolai molesztálás (1) isten (1) isztambuli egyezmény (1) Jacques Audiard (1) Járó Zsuzsa (1) járó zsuzsa (1) Jászai Mari Színház (1) jazz (1) József Attila (1) Jurányi Ház (1) Juronics Tamás (1) Kaitlyn Dever (1) Kakukkfészek (1) Kálid Artúr (1) kamasz (1) kegyencnő (1) kerényi miklós gábor (1) kétely (1) kirekesztés (1) Kiscelli Múzeum (1) kisebbség (1) Kiss Ferenc (1) kiszolgáltatottság (1) klasszicizmus (1) Kolonits Klára (2) költészet (1) komédia (2) koncentrációs tábor (1) koncertszínház (1) kontroll (1) konyharuha (1) körforgás (1) kortárs (2) kortárs dráma (1) krimi-sorozat (2) krízis (1) kurtizán (1) László Boldizsár (1) láthatatlan munka (1) Lázadók (1) La Traviata (1) Leonard Bernstein (1) Les Olympiades (1) LMBTQ (2) Mácsai István (1) magány (1) magyarkodás (1) Majgull Axelsson (1) Major Erik (1) makkzsizsik (1) manipulatív (1) Margitszigeti Szabadtéri Színpad (1) marihuána (1) Marshall Rosenberg (1) Martin McDonagh (1) marton lászló (1) másodrendű állampolgár (1) másság tisztelete (1) Máté Gábor (1) megbocsátás (1) Mengele (1) mérgező szülők (1) Merritt Wever (1) mese (1) Mester Viktória (1) mészáros máté (1) mezei egér (1) meztelenség a színpadon (1) mókus (1) MTA (1) múlt (1) multikulti (1) Münchausen by proxy (1) musical (2) művészet (3) My Fair Lady (1) Nagy Zoltán (1) nárcisztikus (1) nemi erőszak (2) nemzeti (1) nemzeti dohánybolt (1) nemzeti szocializmus (1) népi (1) néptánc (1) netflix (1) Netflix (1) Nicolas Bedos (1) nőművész (1) Oberfrank Pál (1) Ókovács (1) Olivia Colman (1) opera (2) Operaház (1) Operház (1) öregedés (1) orlai produkciós iroda (2) Oscar-díj (2) Oscar-jelölés (1) Östlund (1) Palotás tánc (1) Parasztbecsület (1) párkapcsolati erőszak (1) Patricia Clarkson (1) Pedofília (1) Pesti Színház (1) Péterfy-Novák Éva (1) Péterfy Bori (1) Pinceszínház (1) Pogány Anikó (1) politika (1) politikai paródia (1) Porgy és Bess (1) portréfestő (1) premier (1) pszichoterápia (1) rába roland (1) Rachel Weisz (1) Radnóti Színház (1) rasszizmus (1) ratifikálás (1) rendszer-erőszak (1) rokokó (1) rs9 (1) sanyargatás (1) Schell Judit (1) Schneider Zoltán (1) Securitate (1) Suzannah Grant (1) svédország (1) szabó kimmel tamás (1) szajkó (1) Szamosi Zsófia (1) szatíra (1) szávai viktória (1) Szegedi Szabadtéri Játékok (2) Székely Csaba (1) szenvedély (3) szerelem (2) szerelemféltés (1) szerelem és halál (1) szex (1) szexchat (1) szexuális visszaélés (1) szexuális zaklatás (1) színház (1) szocializmus (1) Sztarenki Dóra (1) táncművészet (1) TAO (1) társadalomkritika (1) Tatabánya (1) természet (1) természetfilm (1) terror (2) testvéri szeretet (1) Tinder (1) tölgy (1) Toni Collette (1) tragikus szerelem (1) Tuza-Ritter Bernadett (1) unbelievable (1) vagdosás (1) vallás (1) Varidance (1) Vecsei H. Miklós (1) védelem (1) vendetta (1) Verdi (1) vese (1) virtuóz (1) vitakultúra (1) Vörös Szilvia (1) Wind Gap (1) Yolande Moreau (1) Yorgos Lanthimos (1) zaklatás (1) zsidótlanítás (1) Zsótér Sándor (1) Címkefelhő

A KEZDŐ - amerikai komédia, 2015

2015.09.28. 16:02 dasilva64

kez1.jpgNancy Meyers a romkom nagyasszonya. Olyan filmek rendezője és forgatókönyvírója többek között, mint az Örömapa 1-2., A zűr bajjal jár, Minden végzet nehéz, Egyszerűen bonyolult. És olyan színészekkel dolgozott, mint Steve Martin, Diana Keaton, Julia Roberts, Nick Nolte, Keanu Reeves, Jack Nicholson, Alec Baldwin, Meryl Streep... a teljesség igénye nélkül. Csupa habkönnyű romantikus vígjáték, kizárólag "nagy nevekkel". 

És itt a legfrissebb: A kezdő. Csöppnyit együgyű történet két zseniális főszereplővel. Ha semmi másért, de Anne Hathaway és Robert De Niro varázslatos kettőséért feltétlenül meg kell nézni!

Azt írtam, csöppnyit együgyű? Talán. Talán csak igazi felnőtt mese, könnyen azonosítható, egysíkú karakterekkel, kiszámítható, lassacskán mesélgetős történetvezetéssel, tanulságos, könnyes hepienddel.

kez6.jpgEgyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy királylány, (amolyan hosszú lábú, fogpasztareklám mosolyú, elegáns, érző szívű, romantikus, ötletdús, szorgalmas, megértő típus),  aki hallgatott a belső hangra és alapított egy online shopot nőknek (Micsoda vagány, új ötlet...!). Kicsit bonyolította az életet, hogy volt egy fantasztikusan tehetséges marketingszakember férje, egy gyönyörű, fürtös hajú, kék szemű, cserfes kislánya, ráadásnak egy nem túl empatikus, de nagyon sikeres anyukája. kez5.jpgKirálylányunk töretlenül haladt a kikerülhetetlen siker felé, a kedvéért királyfi lemondott a saját karrierről, hogy nevelhesse otthon a kis hercegnőt, felvarrhassa dolgozónő anyuka blúzára a gombot, gyerekzsúrra járhasson, anyukákkal recepteket cserélhessen a játszótéren (hisz csupán ennyi az anyaság, amikor anyukák otthon maradnak a trónörökössel...ugye?!). Királylány pedig nem egyszerűen sikeres, de hiper, ultra, egyszóval TÚL sikeres lett. És dilemma elé került. Mert egyfelől a startupok világa sem fenékig tejfel, másfelől a leglegebb nőt is unja valahol valaki. És a problémák közepette ráadásnak a nyakába szakadt az ősöreg király, nyugdíjas gyakornoknak álcázva. 

kez7.jpg

 

Aki természetesen mindenhez ért, mindent tud, amit nem, azt azonnal megtanulja. Pontos, precíz, mindig a skatulyából húzták ki, udvarias, empatikus, gáláns, egyszóval egy régi vágású úriember ebben a rohanó, kilógó ingű, slampos, kommunikációs problémákkal küzdő, modern világban.

Nagy meglepetés természetesen a végén sincs, királylány és álruhás bölcs király örök barátságot köt, mindketten pótolják a másik életében tátongó űrt, és közösen átvágják a gordiuszi csomót.

kez4.jpgRobert De Niro és Anne Hathaway olyan természetességgel bújik a mesehősök gúnyájába, hogy néhány  tényleg fájdalmasan együgyű jelenettől eltekintve (pl. betörés anyukához egy szerencsétlen email miatt) elhisszük a mesét. Elhisszük, hogy Amerikában, az Óperencián túl, van olyan sikeres férfi, aki lemond a karrierről és otthon marad gyereket nevelni. Elhisszük, hogy a nyugdíjasok heti rendszerességgel temetésen randiznak és flörtölnek. kez8.jpgElhisszük, hogy a modern feleség megérti, ha  élete párja a társadalmi ranglétrán történt lecsúszása okán némi félrelépéssel kompenzál. Olyannyira megérti, hogy magát hibáztatja, és mosolyogva, de zokogó szívvel igyekszik jó képet vágni hozzá. És elhisszük, hogy a férj végül őszinteségi rohamot kap, és bár már vége, de könnyes szemmel az asszony elé áll, és mindenfajta kényszer nélkül bevallja  a megcsalást?! Na nem, ezt már tényleg nem hisszük el, még nekik sem...

kez9.jpgP.S. Az mégis hogyan van, hogy ha egy férfi adja fel a karrierjét, marad otthon a gyerekkel és a háztartással, annak van egyáltalán ideje randizni? Arról nem is beszélve, hogy ez gyakorlatilag bocsánatos bűn, (még a felesége is így gondolja), hiszen nyilvánvalóan zavarja a bezártság, az egyoldalú problémák, az elhanyagoltság, az agyi leépülés kisded szintre. Szegény ember, ugye. Hahó, apukák,  fordított helyzetben mit szólnátok??? kez2.jpg

 

Értékelés: forgatókönyv - közepes, főszereplők - kitűnő, rendezés - igen jó. Egyszer mindenképpen érdemes megnézni.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://korulottemavilag.blog.hu/api/trackback/id/tr747849540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása