HTML

körülöttemavilág

Mozi, színház, koncert, kiállítás....Komolyzene, kirándulás, műemlék. Egyszóval kultúra, ahogy én látom. Hátha téged is érdekel. Mert még nem láttad, vagy ha mégis, neked is van róla véleményed :)

Friss topikok

Címkék

2018 Sundence Film Festival (1) abszurd (3) abúzus (1) Ágoston Katalin (1) agresszió (4) aktivizmus (1) áldozathibáztatás (1) áldozati szerep (1) áldozatvédelem (2) Alexandru Agache (1) Alföldi Róbert (3) Allan Mauduit (1) Alzheimer-kór (1) Amy Adams (1) anarchista színház (1) Anat Gov (1) Andrew Bowell (1) angol királynő (1) apák és fiúk (1) asszertivitás (1) Átrium (1) Audrey Lamy (1) autista (1) autizmus (1) ÁVÓ (1) A fából faragott királyfi (1) A Kékszakállú herceg vára (1) Bajazzók (1) balett (2) bandaháborúk (1) Bartók Béla (1) belle époque (1) belvárosi szinház (1) Bizet (1) boldogság (1) bosszú (3) botrány (1) Brendan Gleeson (1) Bretz Gábor (2) brutalitás (1) bűn (1) bűnös csend (1) Calixto Bieito (1) Carmen (2) Cécile de France (1) Centrál Színház (1) cigányok (1) Colin Farrel (1) Csajkovszkij (1) család (2) családirtás (2) családi dráma (1) családon belüli erőszak (3) csicskáztatás (1) csoportos erőszak (1) daniel auteuil (1) Danis Lídia (1) debreczeny csaba (1) Délibes (1) diszfunkcionális család (1) domingo (1) donor (1) drog (1) Elek Ferenc (1) élet és halál (1) Elfogadás (1) elfogadás (1) elit (1) Eliza Scanlen (1) elszigetelve (1) elutasítva (1) emberkereskedelem (1) emlékezés (1) Emma Stone (1) empátia (1) Erkel (1) Erkel Színház (4) erőszak (1) erőszakmentes kommunikáció (1) erős nők (2) erotika (1) érzelmileg éretlen (1) fájdalom (1) Fajgerné Dudás Andrea (1) fanny ardant (1) fekete humor (1) fekete komédia (1) felelősség (1) féltékenység (4) felújítás (1) feminista film (1) feminizmus (1) férfi-nő dinamika (1) Figeczky Bence (1) Florian Henckel von Donnersmarck (1) francia vígjáték (1) függőség (1) Gerhard Richter (1) Gershwin (1) Gilliann Flynn (1) Godot Intézet (1) Gólem Színház (1) grotesz (1) Gryllus Dorka (1) Guelmino Sándor (2) gyermekáldozatok (1) gyermekbántalmazás (1) gyilkosság (3) gyűlölet (2) hajléktalan (1) hatalmi manipuláció (1) hatalom (1) határszabás (1) Hatszín Teátrum (1) házimunka (1) hétköznapi elnyomás (1) hetvenes évek (1) hit (1) Horthy-korszak (1) hős (1) humor (1) Hunyadi László (1) időutazás (1) india (1) influenszer (1) irányítás (1) irónia (1) Írország (1) iskolai molesztálás (1) isten (1) isztambuli egyezmény (1) Jacques Audiard (1) Járó Zsuzsa (1) járó zsuzsa (1) Jászai Mari Színház (1) jazz (1) József Attila (1) Jurányi Ház (1) Juronics Tamás (1) Kaitlyn Dever (1) Kakukkfészek (1) Kálid Artúr (1) kamasz (1) kegyencnő (1) kerényi miklós gábor (1) kétely (1) kirekesztés (1) Kiscelli Múzeum (1) kisebbség (1) Kiss Ferenc (1) kiszolgáltatottság (1) klasszicizmus (1) Kolonits Klára (2) költészet (1) komédia (2) koncentrációs tábor (1) koncertszínház (1) kontroll (1) konyharuha (1) körforgás (1) kortárs (2) kortárs dráma (1) krimi-sorozat (2) krízis (1) kurtizán (1) László Boldizsár (1) láthatatlan munka (1) Lázadók (1) La Traviata (1) Leonard Bernstein (1) Les Olympiades (1) LMBTQ (2) Mácsai István (1) magány (1) magyarkodás (1) Majgull Axelsson (1) Major Erik (1) makkzsizsik (1) manipulatív (1) Margitszigeti Szabadtéri Színpad (1) marihuána (1) Marshall Rosenberg (1) Martin McDonagh (1) marton lászló (1) másodrendű állampolgár (1) másság tisztelete (1) Máté Gábor (1) megbocsátás (1) Mengele (1) mérgező szülők (1) Merritt Wever (1) mese (1) Mester Viktória (1) mészáros máté (1) mezei egér (1) meztelenség a színpadon (1) mókus (1) MTA (1) múlt (1) multikulti (1) Münchausen by proxy (1) musical (2) művészet (3) My Fair Lady (1) Nagy Zoltán (1) nárcisztikus (1) nemi erőszak (2) nemzeti (1) nemzeti dohánybolt (1) nemzeti szocializmus (1) népi (1) néptánc (1) Netflix (1) netflix (1) Nicolas Bedos (1) nőművész (1) Oberfrank Pál (1) Ókovács (1) Olivia Colman (1) opera (2) Operaház (1) Operház (1) öregedés (1) orlai produkciós iroda (2) Oscar-díj (2) Oscar-jelölés (1) Östlund (1) Palotás tánc (1) Parasztbecsület (1) párkapcsolati erőszak (1) Patricia Clarkson (1) Pedofília (1) Pesti Színház (1) Péterfy-Novák Éva (1) Péterfy Bori (1) Pinceszínház (1) Pogány Anikó (1) politika (1) politikai paródia (1) Porgy és Bess (1) portréfestő (1) premier (1) pszichoterápia (1) rába roland (1) Rachel Weisz (1) Radnóti Színház (1) rasszizmus (1) ratifikálás (1) rendszer-erőszak (1) rokokó (1) rs9 (1) sanyargatás (1) Schell Judit (1) Schneider Zoltán (1) Securitate (1) Suzannah Grant (1) svédország (1) szabó kimmel tamás (1) szajkó (1) Szamosi Zsófia (1) szatíra (1) szávai viktória (1) Szegedi Szabadtéri Játékok (2) Székely Csaba (1) szenvedély (3) szerelem (2) szerelemféltés (1) szerelem és halál (1) szex (1) szexchat (1) szexuális visszaélés (1) szexuális zaklatás (1) színház (1) szocializmus (1) Sztarenki Dóra (1) táncművészet (1) TAO (1) társadalomkritika (1) Tatabánya (1) természet (1) természetfilm (1) terror (2) testvéri szeretet (1) Tinder (1) tölgy (1) Toni Collette (1) tragikus szerelem (1) Tuza-Ritter Bernadett (1) unbelievable (1) vagdosás (1) vallás (1) Varidance (1) Vecsei H. Miklós (1) védelem (1) vendetta (1) Verdi (1) vese (1) virtuóz (1) vitakultúra (1) Vörös Szilvia (1) Wind Gap (1) Yolande Moreau (1) Yorgos Lanthimos (1) zaklatás (1) zsidótlanítás (1) Zsótér Sándor (1) Címkefelhő

VISSZANÉZŐ: NAGY SZEMEK - amerikai életrajzi dráma, 2014

2015.09.01. 22:16 dasilva64

nsz12.jpgÖtvenes évek, San Francisco: csinos, fiatal, elvált nő egy gyerekkel, és álmokkal egy nyugodtabb életről, jobb férjről, anyagi biztonságról, önmegvalósításról. Ám ahogy a felvezető szöveg mondja: „Az 50-es években nagyszerű volt élni – ha férfi volt az ember.”

Margaret egy bátor lépéssel az elvált nők kétes világában találja magát, ám az első búgó hangú, biztonságot kínáló sármőrnek azonnal igent mond. Eddig tartott bátorsága,  a lázadó, emancipált nő hihetetlen gyorsasággal tér vissza a kertvárosi feleség státuszába, hogy egészen a film végéig gyakorlatilag ott is maradjon. nsz3.jpgAzzal kis különbséggel, hogy ő alkot. Illetve ő is alkot. Walter Keane ingatlanügynök, hobbiból unalmas, giccses párizsi utcaképeket, felsége Margaret szintén hobbiból, szintén unalmas, giccses, nagy szemű, nagyon nagy szemű gyerekportrékat fest.

 

nsz1.jpgTalán csak a szerencsén múlt, melyikük képe kelti fel előbb a kissé ittas, ám romantikus hangulatba keveredett hölgy érdeklődését, egy mulató mellékhelyiségének előterében. És innentől Walter, mint egy elszabadult hajóágyú, feltartóztathatatlanul és kontrollálhatatlanul tör előre. Zseniális ügynöki vénával és ösztönös marketingtevékenységgel Amerikát rengető brand-et alkot Margaret feketelyuk-szemű szenvedő gyermekeiből. Sajnos egy kicsike légy azért kerül a levesbe - Walter mindenhol saját neve alatt futtatja az alkotásokat. nsz2.jpgMire sokszoros dollármilliomosokká válik a kis család, Margaret felocsúdik elvarázsolt, méla beletörődéséből, és egy vallási szekta hatására megvilágosodván, kiborítja a bilit. Világraszóló per kerekedik, a jó győz, a rossz se bűnhődik rettenetest, az persze kérdés, a közízlés mekkora pofont szedett be kettejük áldásos tevékenysége nyomán.

nsz6.jpgA történet valójában három dolog miatt érdekes. Egyrészt mert megtörtént, másrészt mert Christoph Waltz (Walter Keane) egészen a film végéig zseniális (ott mintha az addig eseményhű film hirtelen groteszk paródiába váltana...). Sajnos Amy Adams (Margaret Keane) sem nem elég szőke, sem nem elég megfélemlített, vagy szerelmes, vagy bármi, ami miatt elhinném neki, hogy feláldozza a szíve csücske képeit egy csaló marketing-oltárán.

nsz10.jpgÉs a harmadik, ami miatt nekem igazán izgalmas volt: hogyan lehet ügyes marketinggel bármilyen, kicsit is egyedi/ügyes alkotásból rövid idő alatt milliókat érő "művészetet", ismert márkát/nevet csinálni. A kortárs művészetek ma is érvényes nagy kérdése: mitől érték egy alkotás valójában? Miért adnak az egyik modern festményért dollármilliókat, a másikért pedig semmit? Mennyiben számít a szerencse, a jól kitalált imázs, a megfelelő időzítés, az eltalált árkialakítás - egyszóval a marketing? Valahol a film közepén igazat adtam Walternek - nélküle egyáltalán nem biztos, hogy Margaret képei valaha is ismertté váltak volna. 

nsz4.jpgTim Burton dícséretesen visszafogottan vezeti végig a valós sztorit, villantja fel az 50-es, 60-as évek virágzó, illatos, édeskés Amerikájának színeit, hangulatát. Kár, hogy Amy Adams (Margaret) a film végére sem erősödik fel, Christoph Waltz (Walter) pedig váratlanul teljesen és irreálisan megőrül (pl. tárgyalótermi jelenet) - mindkettő a hitelesség rovására megy.

 



Vicces a jelenet, amikor Walternek meg kellene magyaráznia egy interjú során, férfi létére miért fest folyton szomorú, nagy szemű GYEREKEKET.....(Még a gondolatok is suttognak: huh, jujj, csak nem...?) nsz11.jpgWalter persze kivágja magát egy könnyes sztorival a háború utáni párizsi emlékekről, fokozva sikerét. De azért azt azóta is hiányolom, senkit nem érdekelt, egy fiatal nő miért fest kizárólag szomorú szemű gyerekeket hosszú éveken át?!

 

 

 


nsz9.jpgÉrtékelés: érdekes történet, szép látvány, jó színészek, egész jó film. Kis színes az életünkben.

Nagy lelki drámát azért nem okoz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://korulottemavilag.blog.hu/api/trackback/id/tr587751940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása