HTML

körülöttemavilág

Mozi, színház, koncert, kiállítás....Komolyzene, kirándulás, műemlék. Egyszóval kultúra, ahogy én látom. Hátha téged is érdekel. Mert még nem láttad, vagy ha mégis, neked is van róla véleményed :)

Friss topikok

Címkék

2018 Sundence Film Festival (1) abszurd (3) abúzus (1) Ágoston Katalin (1) agresszió (4) aktivizmus (1) áldozathibáztatás (1) áldozati szerep (1) áldozatvédelem (2) Alexandru Agache (1) Alföldi Róbert (3) Allan Mauduit (1) Alzheimer-kór (1) Amy Adams (1) anarchista színház (1) Anat Gov (1) Andrew Bowell (1) angol királynő (1) apák és fiúk (1) asszertivitás (1) Átrium (1) Audrey Lamy (1) autista (1) autizmus (1) ÁVÓ (1) A fából faragott királyfi (1) A Kékszakállú herceg vára (1) Bajazzók (1) balett (2) bandaháborúk (1) Bartók Béla (1) belle époque (1) belvárosi szinház (1) Bizet (1) boldogság (1) bosszú (3) botrány (1) Brendan Gleeson (1) Bretz Gábor (2) brutalitás (1) bűn (1) bűnös csend (1) Calixto Bieito (1) Carmen (2) Cécile de France (1) Centrál Színház (1) cigányok (1) Colin Farrel (1) Csajkovszkij (1) család (2) családirtás (2) családi dráma (1) családon belüli erőszak (3) csicskáztatás (1) csoportos erőszak (1) daniel auteuil (1) Danis Lídia (1) debreczeny csaba (1) Délibes (1) diszfunkcionális család (1) domingo (1) donor (1) drog (1) Elek Ferenc (1) élet és halál (1) elfogadás (1) Elfogadás (1) elit (1) Eliza Scanlen (1) elszigetelve (1) elutasítva (1) emberkereskedelem (1) emlékezés (1) Emma Stone (1) empátia (1) Erkel (1) Erkel Színház (4) erőszak (1) erőszakmentes kommunikáció (1) erős nők (2) erotika (1) érzelmileg éretlen (1) fájdalom (1) Fajgerné Dudás Andrea (1) fanny ardant (1) fekete humor (1) fekete komédia (1) felelősség (1) féltékenység (4) felújítás (1) feminista film (1) feminizmus (1) férfi-nő dinamika (1) Figeczky Bence (1) Florian Henckel von Donnersmarck (1) francia vígjáték (1) függőség (1) Gerhard Richter (1) Gershwin (1) Gilliann Flynn (1) Godot Intézet (1) Gólem Színház (1) grotesz (1) Gryllus Dorka (1) Guelmino Sándor (2) gyermekáldozatok (1) gyermekbántalmazás (1) gyilkosság (3) gyűlölet (2) hajléktalan (1) hatalmi manipuláció (1) hatalom (1) határszabás (1) Hatszín Teátrum (1) házimunka (1) hétköznapi elnyomás (1) hetvenes évek (1) hit (1) Horthy-korszak (1) hős (1) humor (1) Hunyadi László (1) időutazás (1) india (1) influenszer (1) irányítás (1) irónia (1) Írország (1) iskolai molesztálás (1) isten (1) isztambuli egyezmény (1) Jacques Audiard (1) Járó Zsuzsa (1) járó zsuzsa (1) Jászai Mari Színház (1) jazz (1) József Attila (1) Jurányi Ház (1) Juronics Tamás (1) Kaitlyn Dever (1) Kakukkfészek (1) Kálid Artúr (1) kamasz (1) kegyencnő (1) kerényi miklós gábor (1) kétely (1) kirekesztés (1) Kiscelli Múzeum (1) kisebbség (1) Kiss Ferenc (1) kiszolgáltatottság (1) klasszicizmus (1) Kolonits Klára (2) költészet (1) komédia (2) koncentrációs tábor (1) koncertszínház (1) kontroll (1) konyharuha (1) körforgás (1) kortárs (2) kortárs dráma (1) krimi-sorozat (2) krízis (1) kurtizán (1) László Boldizsár (1) láthatatlan munka (1) Lázadók (1) La Traviata (1) Leonard Bernstein (1) Les Olympiades (1) LMBTQ (2) Mácsai István (1) magány (1) magyarkodás (1) Majgull Axelsson (1) Major Erik (1) makkzsizsik (1) manipulatív (1) Margitszigeti Szabadtéri Színpad (1) marihuána (1) Marshall Rosenberg (1) Martin McDonagh (1) marton lászló (1) másodrendű állampolgár (1) másság tisztelete (1) Máté Gábor (1) megbocsátás (1) Mengele (1) mérgező szülők (1) Merritt Wever (1) mese (1) Mester Viktória (1) mészáros máté (1) mezei egér (1) meztelenség a színpadon (1) mókus (1) MTA (1) múlt (1) multikulti (1) Münchausen by proxy (1) musical (2) művészet (3) My Fair Lady (1) Nagy Zoltán (1) nárcisztikus (1) nemi erőszak (2) nemzeti (1) nemzeti dohánybolt (1) nemzeti szocializmus (1) népi (1) néptánc (1) netflix (1) Netflix (1) Nicolas Bedos (1) nőművész (1) Oberfrank Pál (1) Ókovács (1) Olivia Colman (1) opera (2) Operaház (1) Operház (1) öregedés (1) orlai produkciós iroda (2) Oscar-díj (2) Oscar-jelölés (1) Östlund (1) Palotás tánc (1) Parasztbecsület (1) párkapcsolati erőszak (1) Patricia Clarkson (1) Pedofília (1) Pesti Színház (1) Péterfy-Novák Éva (1) Péterfy Bori (1) Pinceszínház (1) Pogány Anikó (1) politika (1) politikai paródia (1) Porgy és Bess (1) portréfestő (1) premier (1) pszichoterápia (1) rába roland (1) Rachel Weisz (1) Radnóti Színház (1) rasszizmus (1) ratifikálás (1) rendszer-erőszak (1) rokokó (1) rs9 (1) sanyargatás (1) Schell Judit (1) Schneider Zoltán (1) Securitate (1) Suzannah Grant (1) svédország (1) szabó kimmel tamás (1) szajkó (1) Szamosi Zsófia (1) szatíra (1) szávai viktória (1) Szegedi Szabadtéri Játékok (2) Székely Csaba (1) szenvedély (3) szerelem (2) szerelemféltés (1) szerelem és halál (1) szex (1) szexchat (1) szexuális visszaélés (1) szexuális zaklatás (1) színház (1) szocializmus (1) Sztarenki Dóra (1) táncművészet (1) TAO (1) társadalomkritika (1) Tatabánya (1) természet (1) természetfilm (1) terror (2) testvéri szeretet (1) Tinder (1) tölgy (1) Toni Collette (1) tragikus szerelem (1) Tuza-Ritter Bernadett (1) unbelievable (1) vagdosás (1) vallás (1) Varidance (1) Vecsei H. Miklós (1) védelem (1) vendetta (1) Verdi (1) vese (1) virtuóz (1) vitakultúra (1) Vörös Szilvia (1) Wind Gap (1) Yolande Moreau (1) Yorgos Lanthimos (1) zaklatás (1) zsidótlanítás (1) Zsótér Sándor (1) Címkefelhő

GENGSZTEROSZTAG

2013.02.09. 21:16 dasilva64

Megnézek egy filmet, egy színdarabot, egy kiállítást, eldöntöm tetszett-e, és elkezdek azon kattogni, pontosan mi is tetszett, miért, vagy mi az ami annyira mégsem jött be. De igyekszem elkerülni mások kritikáinak elolvasását, hogy ne befolyásoljanak. 
Ennél a filmnél nem sikerült ezt a gyakorlatot folytatni. Korábban már olvastam róla, sok ismerősöm látta, mondott róla véleményt, aztán nem bírtam a kíváncsiságommal, és elolvastam a "profik" véleményét is. 

Így kritikám már befolyásolva vagyon, természetesen a vita irányába...

öt mesterlövész.jpg

A többség felrótta a filmnek, hogy a történet túl egyszerű, kiszámítható - bár az élet írta, hiszen az alapja megtörtént eset -, néhol keveri a műfajokat - a véres akcióba egy igencsak vicces börtönből szabadulási jelenet keveredik -, de legfőképpen az egysíkú karaktereket hányják az alkotók szemére. Sean Penn az eredendő gonosz; Ryan Gosling a sármos, ámde érző szívű életművész; Josh Brolin, a az ön- és mindentfeláldozó elhivatott katona; Emma Stone, a megtévedt, de a szerelemtől megjavuló szépség; Anthony Mackie, a színesbőrű.... és még sorolhatnám.

Igaz. Nem túl sokrétűek a személyiségek, a dramaturgia is kiszámítható. Borítékolni lehet, hogy a jók közül kit áldoz be a rendező - azt ugyanis nem lehet megúszni, hogy nagy ritkán egy-egy pozitív hős ott  ne hagyja a fogát.

Akkor nekem miért tetszett mégis? 

Mert mese. Kicsit véres, kicsit erőszakos, de roppant látványos, felnőtteknek szóló mese. Ha az ember nem az "igaz történet alapján" megjegyzést veszi figyelembe, hanem hagyja elsodorni magát a "szegénylegény-legyőzi-a-gonosz-sárkányt" népmesei világba, akkor sokkal inkább élvezni fogja a filmet.

Mozizás közben folyton ott motoszkált fejemben az egyik western-klasszikus,  a Hét mesterlövész: egy mexikói falucska lakói megelégelik a gonosz rablóvezér folyamatos támadásait, és fegyverek helyett fegyvereseket szereznek. Akik persze legyőzik a gonoszt. A hét mesterlövész valójában egy klasszikus hős hétfelé bomlása, mindegyik alak magában hordozza az eredeti figura egy-egy jellegzetes tulajdonságát.

hét mesterlövész.jpg

A gengszterosztag ugyan csak hat fős csapat, de a lényeg ugyanaz. Los Angelesnek elege lesz az új, kegyetlen gengszterfőnök hatalmából, és segítségül hívja  a rend néhány furcsa őrét. Minden szereplő egynemű karakter, de ha összevegyítjük őket, megkapjuk a valódi szuperhőst. Sean Penn pedig annyira hitelesen hihetetlenül gonosz, hogy elnézem neki a mélyebb jellemábrázolás hiányát. 

Volt aki unalmasnak ítélte a kimerevített képeket, én sokkal jobban szeretem, mint a most divatos kamera rángatásos stílust a verekedős jeleneteknél. Az egyik leglátványosabb rész a karácsonyi üveggömbök csillaghullása és a töltényhüvelyek lelassított csengő-bongó szerte pattogása.

Már csak azt nem értem, különösen a film alaphangulatát megalapozó indító jelenetre való tekintettel, ki döntött úgy, hogy csak 16-os karikát érdemel a film?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://korulottemavilag.blog.hu/api/trackback/id/tr275071284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása